юни 05, 2009

Сутрешна магия



Като бях малка, ме учеха- "Прави си удоволствието в живота сама, украсявай го и го подреждай удобен за тебе , както искаш, но сама- не разчитай никой да се погрижи всекидневно за комфорта ти. И в това няма нищо лошо.Просто човек сам, най-добре знае какво иска."

С годините възприех тази философия напълно, поканих я в живота и действията си, създадох й удобство, достатъчно, за да пусне корени в съществото ми и сега се наслаждаваме на взаимното си присъствие, за толкова години неомръзнали си.Защото ни е комфортно. Свойски. Готино.

Правя си кефя сама от сутринта още.Винаги е важно как започват сутрините ти- моите са с доза вътрешна магия- заклинание за слънчев в душата и на лицето ми ден, за усмивки за мен, за останалите, за живота ( нали се сещаш- "Усмихни се на живота и той ще ти се усмихне" )- никога не пропускам, дори , ако съм се успала сутрин, да се усмихна! Страшно зареждащо, а и самата мисъл, че това е първото ти съзнателно движение е страшно вдъхновяваща и за мозъкът ти, и за цялото ти тяло, в което започва, като тих изгрев, да озарява слънчеви пътеки доброто настроение.

Един от винаги задължителните ми ритуали, спомагащи за готини емоции рано сутрин, е кафето!- трябва на банка да ме пуснат към някой кафе-автомат- обожавам мекият, топъл и ароматен вкус на млякото с доста нес, което се разстила от устните, сякаш направо във кръвоносните ми съдове;) Без кафе сутрин съм и неадекватна, и раздразнителна, и, като знам това, задължително го избягвам. Винаги избягвам онези неща, детайли, събития или хора, за които е сигурно доказано, че ще ми качат кръвното с няколко определено нежелани пункта.( сИга, що да ми трябва да си причинявам излишни глупости- нали се стремя да си правя удобното:)).

Следващата стъпка към зареждането на слънчеви целодневни батерии, това е музиката. Такам- тука едно уточнение- всеки си слуша каквато музика му е на душата, така че няма да постановявам със закон каква да си пуснете към комбинацията до момента, но моят личен избор е сред следните неща:

1- Плейлистите ми в "Youtube", отнели ми доста време за подбор, но пък си струва;)

2-ТВ- "The Voice", "MAD"- сутрин са тези, защото яко кефят;

3-Радио- "Витоша"-ейййй, пълни ми душата отвсякъде- и в момента него съм пуснала.

4-MP3/ 4- каквото там ти е под ръка;)

Сядам с топло, меко на вкус кафе в ръка и танцувален ритъм в душата от разливащата се от уредбата музичка и си щъкам за малко или по-дълго из Интернет, но не и , за да чета новините! Това на ранина- жив абсурд, ще ми изчезне магията за нула време. Разглеждам пейзажи, отделям малко време и да визуализирам красотата на целите в главата си, да си помисля докъде би ми се пътувало, какво бих искала да видя; или просто чета медицинска литература или клинични случаи, осведомявам се за новости или пък се разхождам из любимите ми блогове, из моите също, или излизам в прохладна сутрин на терасата боса и по пижамка или нощничка с топло кафе, за да вдъхна от първичността на утрото, все още необгзено от излизащи за работа коли, преминаващи тирове, градско движение и така насетне, или, наблюдавам пъстротата от цветове на терасата- малки и по-големи саксии, с пъстри, по-големи или по-малки чудно дъхави цветя и те така- с едно изречение- упорито и с ведрина, продължавам да правя нещата, които ми доставят удоволстие;). Дишам с пълни гърди, съществувам с пулса на живота, бавно пробуждащ се в мен- сама за себе си и със себе си, категорично пълноценна и в цялост усещаща се;). Разстилам магия в себе си и в сутрините си, с всяко пробуждане.... разстилам магия...

Учудвала съм се колко малко минути сутрин, но изпълнени с наслада за сетивата ти, са напълно достатъчни, да те протектират за цял ден с феерията на готиното настроение, по нищо ненарушимо и от никого неразрушимо ( освен ако ти сам не поискаш).

Затова се усмихвам- от сърце, от душа, с цяло тяло- усмихвам се на живота и го приветствам да работим в едно за един весел, готин и много, много лъчезарен ден.

Струва си да започваш всяка сутрин с малка доза магия!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Здравейте, скъпи читателю !:)
Благодарим ви за желанието да споделите вашата мъдрост и моля, пишете на български;). Желателно е да не сте анонимни- просто няма смисъл, а и никой не би взел мнението ви на сериозно в такъв случай!
Благодарим и приятно прекарване из нашите поля:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails